Dagsarkiv: november 23, 2011

23 november

Skumma tomtar dansar polka!

23 november kl. 22:10

Nu har Åsi lämnat våning 7, här har vi huserat med middag och fikamys med lusseballar… bollar… NEJ BULLAR! Vi drack julmust ur vinglas och valde ut fina tyger till min och Gottes tomteluvor som jag ska sy senare ikväll. (Eller i natt, min nya natthobby, sy sy sy!!)

Kunde inte motstå frestelsen utan köpte de här skumma tomtenissarna me polkasmak. Smaken va faktiskt ganska skum.. Men endå lite god! Jag köper dom nog icke igen dock, de var ju verkligen inte sååå goa att smaklökarna dansa polka iallaf.!

——————————–

Duktig häst 229.

23 november kl. 17:21

Nu har jag sytt även liten present till Aui, fd kollega o syssis vän.. ❤ Längtar sååå mkt tills jag får ge presenterna, det är så ROLIGT att ge presenter tycker jag! Skulle kunna syssla med det jämt, jag kanske borde bli nya Jultomten?

Nyss snackat me Ali i telefon om livets små vedermödor… Mattan jag tillverkat till hennes hem verkar trivas ännu… Kul!

Nu ska jag gå ner till Centrum för o möta Åsi, vi ska ha middag och babbel-mys. Hejdå för stunden!

Kommentarer:

på din sida står det att du haft 1250 sidvisningar och 4 besökare. En av dessa 4 är jag, jag har gjort en sidvisning. De andra tre har vart galet mkt inne på din sida idag ;-P Kan inte stämma ju… Förresten glömde jag ta julkalendern i farsta IGEN ska komma ihåg d imorgon½!!!! kram Skrivet av ali den 23 november, 2011 kl. 20:16 #

hahahaha Passagens sidvisare funkar inte, och den under bananen är helt av banan! Ingen stämmer, jag har ca 50 besökare om dan, variernade sidvisningar 🙂 Skrivet av Catrin den 23 november, 2011 kl. 22:04

 ——————————-
En stor bit yttrandefrihet!

23 november kl. 12:43

En stor bit yttrandefrihet är hotad.

Politiska ledare i S: t Petersburg ska till att rösta om en lag som gör det olagligt för personer att skriva böcker, publicera en artiklar eller tala offentligt om att vara gay, lesbisk eller transperson. Det är ett allvarligt hot mot yttrandefriheten, det är ren cencur! Ryssland är ett stort land, det blir påverkan på ett stort antal människor. Se även det DNskrev här om veckan kring bötfällning om hbtq-liberal propaganda i Ryssland.

När ska världens ledare, och övriga haters, lära sig, all kärlek är bra kärlek?! Skriv gärna pådu oxo för att visa missnöje.
Kommentarer:

Bra initiativ. Har skrivit på. Hoppas också på bra karma. 😉 Skrivet av Härjfält den 23 november, 2011 kl. 15:58 #

Tumme upp!! >_< Skrivet av Catrin den 23 november, 2011 kl. 16:15 #

tack för infon jag o josé har skrivit på o delat på fb, hoppas det går att stoppa Skrivet av ali den 23 november, 2011 kl. 20:08 #

Bra, bra! Skrivet av Catrin den 23 november, 2011 kl. 22:05

——————————
Senaste nytt!

23 november kl. 12:27

Senaste nytt från media-sverige..!

Har länge misstänkt att det är från min blogg de tar alla sina ”världsnyheter”. Nu är det bekräftat… Skönt!

…………………………………………

Syhörna!

23 november kl. 11:06

Jag har en present till min syrra… eller flera egentligen. Jag vill ge dom NU! I min syhörna pysslar jag till fina kreationer:

Kommentar:Åhåååå.. va spännande!!! Skrivet av Linda den 23 november, 2011 kl. 11:17