Aså, detta med Halloween.

Jag tycker att Halloween är en anskrämlig sak som invaderat vår höstårstid. Plastigt och osmakligt och har fan inte mycket att erbjuda mig, alls. Men droppen för mig är FAAAN när folk lägger pumpor i minneslunden och står och fikar ur medhavda termosar och diskuterar halloweenfesten i gångarna på kyrkogården allahelgonakvällen. Det är så JÄVLA osmakligt och opassande när dom skrattande går i stora klungor och ”skådar spektaklet” med alla ljus.

Blir lika störd varje gång jag står i minneslunden och tänder ljus för farmor när någon skrattande jävel brölar loss en cm från mitt öra för att grannen Bedrutt, som hen såg för bara en kvart sen hemma på gårdsplanen, kommer dragandes med sitt pack och en termos. I år såg jag tillochmed folk som drack glögg, GLÖGG!!! Asååå?! GLÖGG???? Nej……

Jag hoppas faktiskt att alla spektakelsugna jävlar kan gå över helt till den plastiga halloween-skiten istället. Den tillåter bröl och flams och trams och event-feeling. Lämna minneslundarna och gravgårdarna pumpa-, glögg- och tjitt tjatt-fria och skräna loss på privata fester eller helst borta i USA!! Tack!

Kommentera

