Lite om eventuell framtid…

För ett tag sen var jag sugen på att starta upp ett litet förlag. Någon gång i framtiden vill jag verkligen ge ut böcker på eget förlag, både egna och andras. Jag satt och spånade och spanade på möjligheten och då visade Alle mig ett smart arbetsverktyg online för ekonomi, min tveksamma punkt i planerna. Jag är ju inte slarvig direkt med min egen ekonomi, men jag menar… hur jävla tråkigt var inte företagsekonomin i skolan? Det är verkligen inte min grej att pilla och puffa med pappersarbete på det där viset. Så att ha en sida på nätet att sköta affärerna på låter ju faktiskt ganska nice.

wpid-PhotoGrid_1386888159410.jpg <— Planeringsprinsessan no 1

Jag kommer inte ihåg vad tjänsten hon visade hette men den kan ha varit, eller är typ som, Specter.se. Där kan en greja med offerter och fakturor och allt vad en kan önska göra. Oh well, vi får se om det blir något förlag för mig. Jag har ju lagt förlagsdrömmen lite på hyllan men har det som ett av mina framtidsmål. Att någon gång jobba för, på, med eller driva ett förlag. Då ska jag komma ihåg den smarta ekonomitjänsten på nätet, så slipper jag sitta och tveka över just ekonomikrångelbiten.

Kommentera

