Mvc & anima

Var på mvc idag. V 30 klev vi oxo in i, dagens datum. Bebin har lagt sig i redo-läge. Skallepäret nedåt i bäckenet… Tidig som syrran sin. Oh well. Barnmorskan skickade iväg remiss till animasamtal på Huddinge sjukhus för min…. Ja… Dödsångest/förträngning av förlossning.

Har googlat lite efter andras storys, efter att de varit på animasamtal men det verkar lite skralt på nätet om saken. Kanske känns för privat och/eller jobbigt att skriva offentligt om, kan jag gissa?

Själv har jag ju jobbiga minnen från förra förlossningen, helt obearbetade, som ligger och skramlar. Jag kan inte tänka på sjukhusvistelsen, förlossning, BB, bb-väska/förlossningsbrev, logistik för storsyrran eller något närstående däromkring utan att börja hyperventilera och känna att min sista stund på jorden snart är kommen 😦 jag hoppas att anima kan hjälpa mig… To be continued…

Kommentera

