10jan, officiellt min otursdag

En lista på alla saker som snetänt  i mitt liv idag:

  • försov oss och blev väckta av att ”vi borde sitta i bilen nu!!!” Panik och stackars lillan fick åka i pyjamas till tågstation.
  • ingen frukost hanns…
  • väl på tåget insåg jag att det var fullbokat, packa in resväskan i en vagn å våra platser var i nästa.
  • det var så packat på tåget att vi inte kunde byta till oss platserna brevid varandra utan att starta massivt meck. Fick sitta med ungen i knät/ha henne springande i gången.
  • Bebbens sko dränktes av vatten under blöjbytet då toaletten var mindre än en micromillimeter och hade sensor i handfatet så vattnet börja rinna när skohelvetet ramla ner där…
  • kunde inte sätta på skon igen o golvet på toan va pissäckligt. Vilket ledde till att jag fick hoppa över att kissa i 6timmar, ungen fick ju inte plats med mig på toan om hon inte stod i ett litet hörn om jag skulle sätta mig o göra’t.
  • dragkedjan på min plånbok sprack
  • bebben fick hysteriska anfall av trötthet o stress. Bara fäktades o slogs när jag försökte natta i famnen. Fick ta vagnen…
  • för att slippa stå i en timme tryckte jag in vagnen brevid mig halvt liggade över knät in under bordet, vi satt precis jämte bagagehyllan… bäst jag satt där kom en stor jävla bautaväska i hårdplast fallande mot vagnen. Fick ut ett ben precis innan den slog i vagnen och stoppade den.
  • fick sendrag/foglossningssmärta i ljumsken av den hastiga benrörelsen.
  • väskjäveln ramla ner en gång till sen, men då var jag mer beredd… satt o stirra på den i 40 min så nån vila när lillan sov blev det inte.
  • fick onda sammandragningar ett tag o tänkte.. ”nu jävlar har jag stressat igång förlossningen för tidigt”. Men det gav sig efter ett tag.
  • bebbo kasta saker omkring sig i tristess. Kul o plocka på trångt golv me bebismage + bångstyrig 1,5åring att hålla på benen i tågskakningarna. (Hon slog endå i skallen 2ggr)
  • väl av tåget.. en kärring framför mig i kön till burger king (behövde nåt jävligt snabbt att äta) börja tjafsa o sega på bästa jag-är-både-seg-och-har-riktigt-lågt-IQ-men-tror-jag-är-svinbäst-vis, som kunder ofta gör. Gaaah..
  • beställde en stor pomfritt till mig o lillan att dela på men fick en liten, pallade inte tjafsa. Bara gick.
  • en fucking jävla snöstormisch slår ner över Stockholm precis när vi ska gå från tbanan hem. Oddsen?
  • ungen fortsatte vråla å kinka. Kastade maten i golvet 2 ggr. Sen när hon äntligen lugnat sig halkar hon på hallmattan o slår i bakhuvudet.
  • jeppson bet i en jävla pepperoni så den sprutade ut saften över hela fucking mig!!!! Här börjar droppen bli rejält nådd. Typ psykbrytsvarning!!!
  • bebbot hostar o gråter hysteriskt så fort hon somnar, pågår i detta nu.. jävla förkylning… jävla dag!
2 responses to “10jan, officiellt min otursdag

  1. Dagen då allt gick snett! Uscha, Kan tänka mig att det var skönt att kliva innanför dörren hemma igen efter den resan!

Kommentera

