Chandelier – Sia

Hela veckan har jag och Anna skrålat på Sias låt Chandelier. Jag älskar Sia. Upptäckte henne i samband med en reklam där hennes låt Sia – Electric Bird var med, kan det varit typ… 2008? ❤ därefter har hon poppats flitigt här hemma i lurarna och det var lite chockartat när jag insåg att hon hamnat i större allmänhetens medvetande nu, dock inte förvånande, hon är GRYM! Rösten, soundet och TEXTERNA! OMG.

Videon till Chandelier är dessutom så jävla gripande. Helt amazing stämningsfångande dans av en 11årig balett-tjej, vilket bidrar till den kusliga stämningen. Hur liten en kan känna sig bakom all alkohol och ångesten den skapar och destruktiviteten… Iallaf har jag tolkat låttexten och videon så.

I övrigt är min favoritlåt av Sia just nu denna: Sia – Big Girls Cry

2 responses to “Chandelier – Sia

  1. jaaaag tänker svinga mig i en kristallkrooona i en kristallkrooonaaaa 🙂

Kommentera

