Ok jag e fan knäpp

Jag vill inte att ungen ska komma ut. Jag vill inte åka in och föda. Jag känner lixom att jag inte har tid. Jag måste ta hand om lillan, hämta och lämna och natta och fixa och dutta och nutta…. HERRE GUUUD… Jag vill inte föda barn!! Jag vill absolut ha ett till, men att föda igen… Nooo!!!! 

Varje sammandragning som smärtar lite (och ibland mycket) åker hjärtat upp i halsgropen och hjärnan skenar: NEJ NEJ NEJ INTE ÄN, INTE NU, JAG HAR INTE TID!! Det känns som att jag hela tiden vill ha lite till tid med lillan, lite till tid… för tänk om det som inte får hända, händer!!!

Tänk om varje puss, varje kram, varje pratstund med lillkorvan är den sista……………………… UÄÄÄÄÄÄHhhhhh… och ingen fattar, alla bara tkr jag är fånig som har dödsångest över den här förlossningen.

Kommentera

