Parkhäng <3

Idag gick lilla familjen ut till en park som ligger rätt nära där vi bor. Det är en park med staket runt, med grindar. Det är PERFEKT sen när jag är ensam med dom 2 små miniterrorist-blommorna. Då kan jag sitta där på bänken i solen, eller skuggan, finns bådadera, och amma och hålla koll på den större när hon röjer runt. Finns oxo en stor gräsmatta i anslutning, precis utanför staketet, så jag planerar många picnicluncher där i sommar. 🙂

Dock blir jag alltid lite förfasad när vi hänger så där nära andra familjer, med barn i lägre åldrarna. Vissa har verkligen INGEN jävla pli på sina ungar. Idag var det en liten cyklande minisnubbe som vrålade AKTAAA HÄR KOMMER JAAG och körde fram mot min unge och bromsade precis framför… eh… –Vi kan väl alla akta oss!? sa jag högt, i hopp om att snubb-morsan skulle höra mig och säga åt ungen på skarpen. Nä! Tio minuter senare körde skitungen in i en annan minicyklist så att denne for i backen med ett brak och vrål. Maken sa att det typ var med flit gjort, jag såg inte. Därefter avlägsnade sig skitungen och snubb-morsan ganska omgående från parken. Oh lordy om min unge betett sig på det jävla viset, då hade det varit hejdå cykel, hejdå parkhäng, hejdå hjälmjävel, hejdå allt roligt tills du kan uppföra dig som ett ickesvin.

wpid-20140620_111850.jpgJävlarns bärfis!!

Utöver det mosade en annan minisnubbe alla våra sandkakor och slott, men där var farsan framme och sa till direkt när han upptäckte marodörskapet. Så inga sura miner från mig om det, barn är barn. Det är inte barnens fel att de är ouppfostrade.

Det var trots detta så fint och mysigt i parken att jag inte ens ville ta upp mobilen och fota, för jag ville inte missa stunden genom att glo på skärmen ens en sekund.

Kommentera

