Nattinan…

Oh va skönt. Lyckades äntligen få till en lur på dagen. Jag å mini har vräkt oss i varsin soffände och sovit 1,5 timme nu på dan. Skulle lätt kunna sova lika mycket till men mjölkmunnen kallade på sina juver.. bara att ställa upp. Mjölkcentralen,  alltid redo!!!

Storlillan hade ett rasande humör i morse så jag tog tempen och frågade 100 ggr om hon hade aj aj ont innan jag med vånda lämnade ner till förskolan. Hon åt frukost,  var pigg i ögonen och hade vanlig temp men vrålade i högan sky när jag lämnade,  händer typ aldrig. Ringde en timme senare och frågade hur det gick men då var hon så glad så…

Nu undrar väl folk varför jag lämnade ner henne om hon var på så dåligt humör,  men jag vet att så länge den ungen är frisk (vilket hon verkade vara) så har hon jättekul på förskolan och vill inte därifrån när jag kommer och hämtar kl 2. Men hemma blir hon jättefrustrerad när bara jag,  bebis och hon är hemma hela dagen. Hon vill vara ute i flera timmar,  leka jagalekar och ha aktiv uppmärksamhet all vaken tid. Det går inte riktigt att tillfredsställa över en heldag med en bebis att pyssla parallellt med och då blir det skrik och gråt och när jag ammar eller har bebi på skötbordet får jag vatten på golvet eller uthällt schampoo,  fågelfrön… anything…. klättrar på stolar, bord och är vi utomhus drar hon iväg så det gäller att hitta parker med inhängnad.

Nu låter det som hon är skitjobbig,  vilket hon INTE är. Får hon leka av sig antingen på förskolan eller att vi är mer än en vuxen hemma och kan busa längre stunder oavbrutet så är hon en ängel när man väl ber henne vänta på sin tur under amning och bebisskötsel.

Långt försvarsinställt inlägg… Detta mammasamvete… i vilket fall så hoppas jag att det är en gladare tjej när hämtar om en dryg timme än i morse vid lämning. Kan va så att Jeppssons nya schema spökar, vi vaknar nu alla kring 5 istället för runt 6 som innan.

Blaaablaaaaa….

Kommentera

