Ta hand om sej..

Det fanns en tid då jag inte fattade vad ”ta hand om sig” innebar. Minns att jag argt,  med tårarna brännande bakom ögonlocket, frågade några; vad fan menar folk egentligen? Att jag ska smörja in mig med nån jävla lotion!?

Nu har jag lärt mig. Övat. Vet att vara snäll mot mig själv och inte straffa när det går snett… 

Att få duscha, ha rena kläder och dricka en kopp kaffe/te är viktigt för mig. Oxo att sitta på balkongen å mysa… det har jag gjort ikväll. Men jag har också smörjt in ena fotknölen med mjukgörande salva så… ni ser… jag tar verkligen hand om mig.

image

Kommentera

