Känner mig värdo

Som alltid när jag försöker tänka på framtiden blir jag nere, tappar självförtroende å självkänsla. Det känns som att allt jag tar i blir till bajs.

Efter mina graviditeter känner jag mig extra obrukbar å misslyckad. Trasig å överlastad kropp. Småbarnsåren som en black om foten… identitetskrisande.

Om någon beskriver mig kommer alltid mamma med stor betoning till ytan. Det är problematiskt eftersom rollen mamma för mig är att ha blivit: tung, orörlig, ha ont i kroppen, trött, trasigt underliv, mjölkcentral, orolig&hispig framtoning, hamna i skymundan, tappa identitet och liv och vänner.

Missförstå mig inte. JAG ÄÄÄÄÄLSKAR MINA BARN över allt allt allt på jorden. Jag älskar att få ta hand om dom å pyssla å umgås och allt sånt! Jag älskar att vara förälder….

Men mamma? Rollen mamma är för mig… lixom inte helt förenligt med min bild av mig själv. Tappat så mycket.. (dock ej kg).

Kommentera

