Milda sånger…

Just nu lyssnar jag i hörlurarna, men inte på milda sånger utan på en ljudbok som heter ”Nu vill jag sjunga dig milda sånger”. Den handlar om två kvinnor som finner vänskap och tröst hos varandra, lite otippat. Fast ändå inte!

Jag har lyssnat i fyra timmar av åtta, så halvvägs. Det var länge sedan en bok fick påverka mig som den här gör. Den är jättejobbig att lyssna på stundtals, så mycket ledsenhet, så mycket sorg i kvinnoöden men fin för att vänskapen lindrar och löser upp.

Nu vill jag sjunga dig milda sånger Bildkälla: Adlibris.com

Nu har jag ju bara hört hälften, men jag kan inte gissa hur boken slutar. Har inte tappat intresset för storyn alls, även om de två kvinnorna mest bara hänger på en liten plätt i Dalarna och umgås.

Jag har (sen en ganska lång tid tillbax) valt att konsumera saker som kvinnor skapat. Musik, böcker, artiklar… you name it. Och faktiskt, jag kan förstå lite hur mäns ointresse för ”kvinnliga saker” känns nu mer. När jag ser nån intressant boktitel tex och sen ser att en man skapat den, så dör genuint mitt intresse för storyn eftersom den ändå inte är skapad utifrån förutsättningar som jag känner igen.

Ljudböcker är fan queen för en småbarnsmorsa 🙂

Kommentera

