Neh… Owh…

Neh, Owh! På bebisspråk sa jag just jag är hungrig och trött! 😀
Fick den här —> videon <— skickad till mig nyss av Alle. Hon undrade om jag tyckte att mina bäbisar passat in på ett språk som en kvinna i USA forskat fram, som sägs universellt på alla bäbisar. Jag kände mig skeptisk, började titta på klippet och ba. JAAAAAAAAAAAAA!! Exakt dom ljuden gör bebbarna i de situationer som radas upp. Så jävla häftigt.

    Ljuden är (läses engelskt):

Neh – Hungrig
Owh – Trött
Heh – Obekväm
Eair – Gasig i magen
Eh – behöver rapa

Lillbäbben nu gör särskilt Neh, Owh och Heh i ”rätt” situationer!
Så gulligt och ROLIGT!

Kommentera

