Flytt-tankar…

Vi sitter och drömmer oss bort. Önskar ett större, mer smart planlöst boende… Det har gått så långt att vi till och med börjat titta på köpelägenheter. Vi som inte vill köpa eftersom det känns obehagligt att ”äga” saker, särskilt så nära en bostadsbubblas bristningsgräns. Hua! Det har gått ännu längre, vi har börjat drömma om HUS!???! (OK det krillar mer än lovligt men…) Och husen befinner sig i DALARNA!!

Ok ok, håll i er nu allihop. Det är inte så att vi tänker ta vårt pick och pack för en långflytt till nån mindre ort. Nej nej…
1. Vi skulle inte ha några jobb där.
2. Jag skulle dö av invärtes sorg i avsaknad av all betong.
3. Eh.. vänner? och kom inte dragandes med att jag hittar nya, det har tatt mig en livstid att skrapa ihop dom finingarna jag har här i Stockholm, en stad på miljonen invånare…
4. Sämst internet, haha kanske bara en fördom…
5. Folk stirrar mycket. Alltså, baserat på mina egna erfarenheter. folk stirrar mycket mer ute i landet än i Stockholm. Jag gillar inte folk som stirrar. Detta fenomen har dock blivit bättre sen Smartphonsen kom in i våran vardag, folk glor ner i dom istället för o stirra på andra avvikelser i normaliteten.

Hus i liten stadmodell Fotografering för Bildbyråer

Eh… ja… thats that… ungefär!
Men, drömma går ju. ÅHHH vilka fina boenden det finns aså. Shittas pomfrittas. Tänk o ha egen ateljé och en liten odling och… och…. eh…. nej! BETOOONG!!! Tack och hej!

2 responses to “Flytt-tankar…

  1. 4. Min erfarenhet är att internet är precis lika bra eller bättre på landet jämfört med Stockholm. Det är nästan definitivt billigare åtminstone. Allt detta baseras på boende i hyreslägenhet.

    I hus är det nog inte lika bra.

Kommentera

