Ang. Haninge trail 5 km

Jag har varit i farten och skickat bittra mail igen:

Hej och tack för igår.
Jag och min vän sprang 5kmdistansen. Nu vill jag bara påpeka en sak som både jag och min vän blev lite bittra över. Strax innan 4 km fanns ett vägskäl där 2 funktionärer befann sig. Problemet var att de stod ca 15 meter innan vägen delade sig så både jag och min vän, oberoende av varandra då vi inte sprang tillsammans, sprang fel då inga tydliga instruktioner gavs. Jag kan inte tänka mig att vi var de enda? Känns sååå tråkigt. Visst att våra tider inte var på någon som helst toppnivå, men jag hade tränat mycket för det här loppet och känner mig lite ledsen över detta. Så till nästa år kanske funktionärerna kan stå uppe vid vägkorsningen och inte vid anslagstavlan en bra bit innan en ska välja väg. Bara ett tips från oss bittra så att Ni inte förlorar fler framtida löpare till loppet.

Mvh
Catrin
Bitterbubblorna

Fått svar:

Tack själv!

Tror jag vet vilken plats du menar och den kan vara tveksam, då vägen går rakt fram.
Hade vi folk där är det givet att dom borde stått där du säger. Finns fler lite kritiska platser uppepå det stora gärdet.

Däremot vet jag att det är tydliga snitslar i kurvan där vägen svänger av och tätt på den rätta vägen(satte dom själv).
På den felaktiga vägen sitter inga snitslar och det är alltid det givna tecknet på fel väg. Ett stort ansvar ligger också på deltagarna.
Hela banan är jättelång och markeringen är vårt största jobb och bekymmer.

Vi beklagar verkligen och tar till oss era synpunkter och strävar såklart efter att bli bättre.

Välkomna tillbaks,
Olle


Jag gav ytterligare svar:

Hej igen
Hade det hängt snitslar tätt inpå varandra vertikalt hade det varit tydligt att se, tycker vi. Men då den kurvan var ”avspärrad” vågrätt längsmed löpriktningen tolkade vi det som, likt på alla andra ställen längs banan, att där skulle en INTE springa, utan följa de vertikalt hängande snitslarna. Nå, inget att dividera vidare om. Nu vet vi hur landet ligger.

Mvh Catrin

Kanske en fånig sak att dividera om men, herre guddan!? Det är väl i arrangörens intresse att ha en bana som ger god upplevelse? Och både jag och Gotte sprang fel oberoende av varandra, det säger väl endå nåt?! Jag kommer då inte Haninge Traila mer efter den där uppläxningen om ansvar. (och jo, det satt snitslar på den felaktiga vägen oxo, såatte) Jisses!!

Kommentera

