Arg!!

Blir så jävla arg. Suttit nån timme nu (igen) och googlat på det här med förlust av känsel i vaginan efter förlossning, och framfall och… typ, dålig självkänsla över momboden etc…

Råden: Acceptera hur du ser ut, titta på dina fina barn och var stolt att din kropp producerat det fina.

Alltså! Okej! Detta gör mig så arg.

  1. Min man har fått exakt samma 2 fina barn och hans kropp är lika hel och fin som alltid förr.
  2. Det här rådet bör börja anammas på alla jävla män som klagar över att deras sexliv är förstört (också). ”Titta på dina barn och tänk, åh så fina barn jag har fått, jag har fått offra sexlivet, men fått fina barn.” Si så där, må nu bättre gubbe!!! Varsågod för intet-rådet!
  3. Sluta ge det där jävla rådet bara. Jag älskar mina barn, mer än allt på jorden. Mår ändå skit över hur jag ser ut/att sexlivet är paj/vaginan ut och in etc osv. Jag behöver inte skuldbeläggas i form av ”om du e missnöjd med nåt gravidrelaterat betyder det att du är en dålig mamma som inte visar kärlek till dina baaarn”.

Fuck that!

3 responses to “Arg!!

  1. Sånna råd gör mig jävligt förbannad också, såklart man är glad över sina barn, men måste man vara så stolt över kroppen? Man känner sig som en gammal sliten trasa, typ…

    • Mmm… och alla funktioner är inte som de ska och inga kläder passar. Men glada ska vi va… jäääävligt stolta o glada!! Och helst snygga medans vi e glada å tacksamma oxo…

  2. Pingback: Försöka bena mellan bena… |

Kommentera

