Skribent, författare, nån som skriver….

Nu när jag skriver på mitt 3e bokmanus, den första boken jag faktiskt tror har en ärlig chans att publiceras, har jag börjat funta. När blir en författare? Författare är ju nåt jag alltid velat bli och har skrivit storys stå länge jag kunnat. Första ”boken om garnet” finns ju bevarad här hemma. Haha! Och jag skriver ju på bloggen varje dag och producerar minst 6-7 st noveller/dikter/sångtexter per år.

Blir en författare när en blir publicerad eller är jag redan författare? Det känns så inbilskt och skrytit att kalla sig författare utan ”bevis”. Det enda jag har är en insändare i ”mitt i söderort” som blivit pubbad. 

Vad anses? När är en författare? Skribent? Bara nån som skriver som hobby? Oh tell me please, define me!!!

Kommentera

