Boken… klar?!

Har skrivit klar min bok ”Från höghus till hönshus”, som den heter  i arbetsnamn. Den landade på 32000 ord vilket är ca 180 pocketsidor. Typ en normal pocket. Jag vet inte om jag är nöjd med innehållet, men det känns fantastiskt att jag fått ner hela boken. Nu ska den ju bearbetas och bearbetas igen. 🙂

Grät en skvätt över ”Boken om Garnet” idag oxo. Blev lite orolig och rädd och tvivlande. Följande scenario skedde:

Jag: Tror du att Garnet kommer bli ful i tryck?

Jeppson: Tycker du den är fin nu på datorn eller? *Skeptisk ton*

Jag: Jaa, jättefin. Tycker du inte att den är fin?

Jeppson: Nej, jag tycker den ser förjävlig ut.

Jag: HAHAHHAHH HAHHHA!!! *snyft snyft snyft*

Jeppson: Vadå, blev du ledsen nu? På riktigt?

Jag: Jaaaaaaaaaaaaaa jag tycker Garnet är fiiiiiin!!!

Herre gupp, så känslig en kan vara med sin konst då 😉 Men det känns lite bättre nu faktiskt, för han förklarade att vi ställt upp pixlarna så högt att trycket skulle bli nästan exakt som på skärmen och om jag tyckte skärmbilden var fin så skulle boken bli fin. Så boken kommer att bli fin! All good!

NaNoWriMo som är en utmaning på 50.000 ord är ju inte över än, och jag har tänkt rebella i år genom att dryga ut orden med noveller som jag sen skickar in till Allers/Hemmets redaktion. Jag skickade iof noveller dit tidigare i år utan att fått något svar, men vad fasen. Bättre att de ligger hos dem o skräpar än i min ”novellmapp” på datorn och är helt osynliga.

Kommentera

