Pången

Alltså det här med att ha små barn som ska hänga på en precis överallt. In på toa tex. Glo in läget när en byter tampong tex. Nu brukar jag avleda storlillan vid själva bytet men döljér inte att jag använder mensskydd. Lösning. Jag har tampongerna på diskbänken när det är ”dax” för den veckan så får hon i uppgift att hämta asken medans jag forslar ut den använda tampongen. Så ger hon mig en ny och kollar noga in så jag tar bort plasten och ”gör rent muffen me pången”. Så får hon gå å ställa tillbax asken och jag kan tvätta händerna å spola ner blodpapprena. Menscensur utan att hon märker ett jota. Och hon e så stolt som ”hjäppa mamma” med att fixa detta.

image

Rätt festlig liten ask....

Jag tycker hela grejen är ganska oproblematisk. Minns att jag själv tidigt undrade över tampongasken i badrummet. Det är ju en rätt knepig grej att lista ut syftet med om en inte får lite vägledning. Att inte veta hur saker funkar inom det egna hemmet tror jag kan skapa en känsla av otrygghet å förvirring, iallaf om jag utgår utifrån hur jag minns mig själv som barn. Och jag tror jag lagt det på en sund nivå. I det här hemmet ska vi inte behöva skämmas för kvinnliga bestyr så efter intresse tänker jag förklara och visa hur allt funkar, under bara en liten smula censur.

Kommentera

