Pysselkontor

Idag har inte varit någon jättebra dag för mig.. men jag tror att jag hämtade upp den lite nu på slutet. Kolla bara vad jag ordnat till mig själv i vårt förråd.

pysselkontor Well, jag inser att det inte ser så mycket ut för världen men jag har känt, ända sen vi flyttade in här, att jag inte riktigt haft något som är mitt eget. TV, dvd:s och datorer dominerar vardagsrummet = snor pysselfokus, köksbordet är för lågt för att jag ska kunna sitta vid och pyssla, och står precis utanför storlillans (snart båda barnens) sovrum. Sovrummet, eh nej!? Hate it, hate hate hate vårat sovrum. Sover bättre ute på soffan än där inne, faktiskt!

Nåja, nu har jag iallaf fått tummen ur och rensat undan i förrådet. Och vet ni…. (Ja pik på dig nu) Jeppson har sparat så många tomma kartonger. Minst hälften av utrymmet som tas upp i det där förrådet är tomma kartonger. Datormöss, tangentbord, wifi;sar, spisskydd, massagekuddar (som e mina = kartongerna slängda nu), tv, dammsugare, en mixer (oxo slängd), handkontroll till tvspel, tvspel. ALLTSÅ kartongerna, tomma! Ehrm…. host host….? Kanske åtminstone lägga liten kartong i större kartong…? Eller slänga nåra? 😀

Nåja, åter till pysselhörnan/kontoret. Jag tänkte fixa en förlängningssladd och en lampa, så kan jag dra in el där bara när jag behöver det lixom. Symaskinen är på plats, och jag ska börja flytta in allt sånt pyssel som står här och var i lägenheten och aldrig riktigt blir klart. 😀 Langar en bild när det är helt färdigt sen.

Kommentera

