Julpynt?

Idag är det 1a advent... och jag… har inte pyntat ett enda jävla skit! Det känns lite såhär:

  1. vi har så jävla stökigt här hemma hela tiden att pynt bara skulle bidra till ännu mer stökkänsla.
  2. pysslet skulle bli nerslitet och sönderlekt inom tio minuter
  3. allt brinnande, typ adventsljus etc går fetbort av anledning nr 2 i denna lista.
  4. Jeppson tycker att julpynt är bös = jag känner mig opepp
  5. ork? feeling?

Aså, jag skulle vilja julpynta och mysa, dricka lite glögg och bara tindra med ögonjävlarna, men det blir inte så i år (heller). Storlillan är 2½, så i år kommer jag kanske undan med det, men nästa år, då känns det som ett äkta måste. Får ladda kanonerna tills dess då…. Eller..?

Har ni nåt tips på julpynt som är ickestökigt, ej i lekhöjd, ej brinnande, ej bösigt som inte är skitjobbigt att smälla upp…? Tips hitåt tack!

Kommentera

