Vägrar hålla fasad

Ni vet det där spelet? En ska låtsas ha så jävla kreddigt liv, lyckligt å innehållsfullt. Få massa likes på sina bilder o alltid ta rätt lång tid på sig att svara på mess för en är sjukt upptagen, FAKTISKT. Jag orkar inte med det.

Ja jag har färre än 100 vänner på fb. Ja jag får kanske 5-10likes på mina instapix (haha mammabilder). Men jag trivs med den nättillvaron!

Att bli mamma utan vänner i samma livsskede är det ensammaste jag gjort näst efter att jag var mobbad i 7an. Det är inte kreddigt att 90% av den kommunika tiden vara någon annans överjag/samvete/rättesnöre/livscoach för dummies. Samma fraser i stil med ”behöver du gå på pottan” upprepas… och upprepas….

Jag lever mycket i mitt eget huvud istället, precis som när jag var tonåring. Funderar, skapar, filosoferar, försöker nära hjärnan med nåt annat än ”sitt still på stolen, inte kasta gaffeln, nej inte doppa handen i mjölken”. Typ storytel = livlina ❤

Kanske är jag en looser?  Men troligen är jag bara en rätt vanlig mamma med lite väl livlig hjärnverksamhet men fattig på anpassat umgänge.

Nån som vill prata bajsblöja? 😉

Kommentera

