Bloggtorka…

Sorry för bloggtorkan. Jag har känt lite att ”har du inget positivt att säga, var tyst”, om mig själv. Mkt trötthet, bitterhet, irritation från mitt håll på senaste så… för att inte störa julefrid i vintertid så har jag valt att hålla låg profil här. Småbarnsårens vedermödor och det trista mörkret, kan vi väl sammanfatta shittet med. 😉

Nåväl. Igår var jag och Jeppson och såg Suffragette på förhandsvisning på Park Biograf. Den var bra! Den var som jag förväntat mig! Jag lärde mig lite nytt i form av ”förtalarna”. Fick nys om Hertha, världens äldsta kvinnotidskrift som ges ut av Fredrika Bremerförbundet (arrangörer av filmvisningen) och Sorotimisternas existens (de var en av medarrangörerna till visningen). Lite nytt att att lusläsa och sätta feministhuggtänderna i 🙂 Pepp!

Filmen gav väl inte så mkt nytt kött på benen för mig men väl lite bränsle på gamla eldar i mitt feministiska hjärta.

I RATHER BE A REBEL THAN A SLAVE!!!!!!!!!!

Lite så kan jag väl sammanfatta hela alltihopet i livet med just nu!

Kommentera

