Klockan 21:37

Klockan 21:37 av Karin Alfredsson

Först ut att recenseras till mitt feministiska bibliotek här på bloggen är då K. Alfredssons bok Klockan 21:37.

Boken handlar om abort, i Sverige och i Polen, för fyrtio år sedan och nu. En får följa en drös spännande karaktärer som rör sig kring ämnet abort och föräldraskap med varierande åsikter och utgångspunkter.

Jag tyckte boken kändes mycket genuin, troligen för att mycket av de historiska och kulturella bitarna verkar vara väl researchade och verklighetstrogna. Jag kände med flera av karaktärerna och tyckte stundtals att det var riktigt spännande i handlingen. Jag hittade bara en enda logisk lucka som var minimal.

Eftersom boken ingår i en serie om en av karaktärerna, Ellen Elg, så blev jag lite sugen på de övriga böckerna i samma radda.

Av mig får boken fyra av fem boobies i betyg –> (.)(.)(.)(.)

Kommentera

