Hau hau

När jag gick i nian, typ så fick jag veta att hundar (och andra djur) inte låter likadant i olika länder. Jag skrattade så jag nästan kissade ner skolbänken och frågade alla mina vänner med olika påbrå vad just deras hemlandshundar sa. Polska hundar tex säger hau hau och det skrattade jag längst åt…? (why undrar jag nu). Idag hittade jag en illustration i bebbens ena bok med katter och hundar som prata olika språk.

12642484_968932193161026_1226858921179440889_n

Hap Hap låter hundar på persiska! Intressant!! 😀

Kommentera

