Sad n broken

Känner mig nere. Känner att vardagslivet knäcker mig. Jag längtar ut ur rollen som nersnorad, trött och mullig mamma. Jag vill bli sedd, bekräftad, önskad.

Många förhållanden knakar ju under småbarnsåren och det har även mitt gjort. Jag känner mig ofta som en inventarie som först och främst ska vara praktisk, därefter bekväm… funktion före form och eventuella estetiska utsmyckningar förbisedda.

Längtar efter att bli sedd, tittad på, vara  intressant, frågad… annat än ”har du bytt blöja på den eller den ungen”….

#småbarnsårensvedermödor

Kommentera

