Snuttisar…

Det här med gosedjur tycker jag är så intressant. Jag trodde typ att alla barn hade en snuttis/gosis men min Storlilla har aldrig haft någon som kärlekkärleksgosis. Hon hade ett tag en pingvin och sen en katt som hon döpt till Kattis men, de är inte livsviktiga. Det har jag tyckt varit synd, för hennes skull. Det är så bra att ha en liten kramkompis, men jag har läst på om det där och alla barn använder inte snuttisar.

Både jag och syrran hade ju älsklingsälsklingar. Jag hade Kissemor och Nini och Labe hade the one and only Bubbel. Måste rota fram en bild och visa er gosedjurs-mästerverken någon gång. haha… (har länkat syrrans namn här ovanför till ett inlägg på hennes blorre om Bubbel)

Nå.. Nu verkar det som min minililla skaffat sig en älskling… nämligen!!!

BAMSE BARNTANDBORSTE MJUK

Ja!! Bamses gröna barntandborste. Hon ÄLSKAR den. Hon älskar tandborstar i stort i och för sig men denna gröna variant verkar ändå slå högst. Den är en riktig kompis, tydligen. 🙂 Igår hade hon med den till BVC och efter 2 dumma sprutor i benen kom minsann leendet fram igen när fru tandborste dök upp ur pappas ficka. Oh the joy! BVC-sköterskan fnissade allt åt den lilla minilycklisen där på skötbordet som låg och vevade med sin gröna borste. Å vem är vi att bestämma vem/vad hon ska älska. Jag är lycklig för hennes skull, att ha en snuttis är ju guld värd.

Haha kids!

Kommentera

