Recension: Utanmyr

Recension av Utanmyr skriven av Sofia Nordin och kom ut 2005.

Boken handlar om Johanna som av en slump hamnar i kollektivet Utanmyr ute i norra Sveriges skogar. Berättelsen ger oss vardagen i kollektivet och fördjupas av hemligheter som ska uppdagas.

Karaktärerna så väl som stämningen är fin och lite kuslig. Det är en lättläst bok utan svåråtkomligt djup och hade jag läst denna i tonåren hade jag nog älskat den. Nu drog jag igenom den på två timmar och mycket tack vare den mystiska känslan kring kollektivet samt sommarlovsfeelingen i boken ger jag den:

Tre boobies i betyg: (.)(.)(.)

Denna bok hade jag nog aldrig kommit över om jag inte hittat den nere vid promenadstråket längs Magelungen sjö. Den är ganska lik i genre det manus jag själv sitter och påtar på för tillfället så jag blev ganska taggad av att se en liknande bok i tryck. Jag vet inte om det är författaren själv som lämnat boken efter sig som gåva eller om någon läsare haft boken och sedan lämnat den vidare/tappat?

wp-1459495177802.jpg Hälsning i boken från författaren.

Blir så inspirerad av hur bläcket runnit ut i vätan, men det blir ett helt annat inlägg.

2 responses to “Recension: Utanmyr

  1. Ha ha, jo, det var jag! Kul att en fellow skrivande människa hittade den 🙂
    /Sofia

Kommentera

