Just dont!

Jag och min familj har en jobbig vecka rent logistiskt denna vecka (och nästa blir densamma minus sjukor, I hope) . Jag och Jeppson jobbar i skift, jag får börja 1 timme tidigare, så alltså vara på jobbet 7 för att kunna flexa ut kl 14 o skynda hem för o byta av honom som jobbar 15-00. Alla nattningar solo denna veckan för mig alltså…

Barnen har varit sjuka i omgångar, så förskolans avlastning går bort.

Idag var vi till BVC, hissjäveln funkar inte där. Jag har pms!! och är inte helt kry från min sjukdom som vi inledde detta maraton med. Jag har gått 1 mil idag, först till jobbet, sen från jobb till förskolan, tillbaka till bvc, tillbaka hem. Och överallt bygger dom om gatjävlarna, så jag är tvungen att gå gigantiska jävla omvägar pga megastor vagn!!! (tung att dra dessutom). Jag var helt jävla yr när vi kom hem och ett tag innan bvc snurrade huvudet så jag trodde jag skulle svimma av.

Storlillan hade närmare 39 grader feber ikväll och fick en fross-attack på vägen hem från bvc. WTF lixom, trodde alla sjukor var över i förrgår, typ. Lite läbbigt men gick över snabbt. Nattar barnen och båda dunar in…. tidigt. Tänker YES jag kommer hinna laga morgondagens matlådor samt middag innan kl nio om dom somnar… och då!!!!!!!!!

DÅ RINGER DET PÅ VÅR FUCKING YTTERDÖRR?! ALLTSÅ I VILKEN AV ALLA JÄVLIGA VÄRLDAR HÄNDER DETTA??? Give me a fucking brake!? Nä!! Och barnen… blir… svinpepp! För när ringer det på dörren? Jo, när pizza kommer, när paket kommer eller när vi får något trevligt besök inklusive fika!!

Utöver det faktum att nattningen tog dubbla tiden så blev jag rädd för att 1. en mördare skulle stå där o tränga sig in ifall jag öppnade. 2. det var tjuvar som rekade för vilka lägenheter som stod tomma för natten. 3. annan man med valfritt stalkerbeteende stod där. Så nu kommer jag ligga o noja över detta ikväll!!!

TACK SÅ JÄVLA MYCKET du som plinga på dörrjäveln!!

Har btw startat en ny kategori här på bloggen, i vilken detta inlägg blir den första juvelen. Den heter PMS-rage!

Kommentera

