Recension: Kunskapens frukt

Denna är periodens bok för FemiFictions Feministiska bokcirkel online., som jag har via mitt förlag: FemiFiction förlag.

Jag har alltså läst Liv Strömqvist´s seriealbum Kunskapens frukt. Galago förlag 2014.

Albumet/boken handlar om det vackra tingest som brukar kallas ”det kvinnliga könsorganet”. Vad har gamla filosofer, doktorer och sagor samt nutida artister och Kelloggs cornflakes att säga om denna mytomspunna drake? På ett enkelt sätt levereras tungläst historisk fakta med sån feministisk ilska att den fan är glödande.

Jag skrattade så mycket när jag läste denna bok, den är så otroligt spot-on många gånger. Jag blev upplyst och förbannad. Vissa punch lines återkommer på ett eller två ställen i boken men på det stora hela gör detta mycket lite.

Jag ger denna bok 4½ boobies av fem möjliga. (.)(.)(.)(.)(.

Spara

Kommentera

