Nu börjar det…

Tog fram storlillans seriefigurströja och hon säger: 

-där e killarna!!!

Jag frågar varför dom e killar, är det kanske inte tjejer oxo? Varpå hon svarar:

-nä dom är blå och gröna. 

Jag försökte säga att tjejer kan ha alla färger och killar alla färger och att mamma älskar blå och grön men är tjej ändå. Och att hon själv ju älskar blå och det går utmärkt när en är tjej. Tick tack tick tack kugghjulen snurrade…. 

Senast igår ville hon ha en BLÅ mössa när jag frågade vad hon ville ha för färg och hon sa ”jag älskar blå cyklar” appropå ingenting. Vill verkligen att hon ska fortsätta få älska sin favvisfärg vilken det än må vara, utan att känna sig mindre (rätt) som tjej för det. 

Minilillan sa sina första sammansatta ord igår. ”Min mamma” sa hon 4 gånger när jag kom och hämtade på förskolan!!! 

♡♡♡♡ älskade små ♡♡♡♡

Kommentera

