Lillan fick se sitt första grip… <3

Haha, jag vet faktiskt inte om det ens kallas att polisen griper nån när de plockar in nån som kört rattfull? But anyhow, Idag fick storlillan bevittna close-up när en gubbe blev inplockad för just rattfylla på en parkering. Vi blev omkörda i en 7jädra fart av polisbilen när vi var på väg till affären och sen råkade vi som av en slump ställa oss mittemot en gubbe som oxo precis hade parkerat. Fram stegar herr polis och ber gubben blåsa. Storlillan står med en treårings fascination för räddningspersonal och stirrar, rakt upp och ner där hon hamnade när hon klev ur bilen, ca 2 meter från polisen och fyllisgubben.

Jag vill titta på lisen”, sa hon med liten röst när jag bad henne komma, så jag lät henne stå kvar och lära sig livsläxa medans jag plockade ut minilillan ur bilen också. Storlillan var mkt fundersam och nästan lite blank i ögonen  och jag frågade om hon blev rädd och hon nickade, (tror jag det, då gubben såg helt gråtfärdig ut). Gubben fick lämna sin bil och polisen tog med sig den ledsna gubben till polisbilen där två poliskvinnor också började prata med gubben!!! Inte lätt för en treåring att förstå. Så då fick jag förklara att vissa personer kör farligt och därför fick gubben följa med polisen och lämna sin bil och att det var bra, så att inte barn eller hundar eller hus blev påkörda av dom som kör farligt och att poliserna skulle berätta för gubben hur han skulle köra istället så han lärde sig det. Då blev hon jätteglad igen och tyckte det var mkt spännande att fått se polisen ta en som kört farligt och fort.

Så.. dagens bok från mig till dig. Det var väl egentligen inget att skriva om, men det är så gulligt och kul att se saker ur sina barns perspektiv ❤ Ja… och det var ungefär så spännande det blev här i humlebo idag om vi inte ska räkna med att dagen startade 5:23, en nerbajsad soffa, popcorn i hela hemmet och en dinosaurie som blivit lampknappstryckare, men det är ju de allra världsligaste av saker!

Kommentera

