Paradisön Tobago!

Idag har jag haft en riktigt dålig dag. Kunder som skällt på mig, papperskorgen välte, regnet regnade sönder mig och allt har gått allmänt snett. Jag har till och med Googlat ifall det är fullmåne just nu, så mycket galet folk och skitsaker är det som har bufflat sig in i mig idag. Bah…! Jag sitter i mitt upplysta kontor och en svart vägg av mörker hägrar utanför mina fönster. Näsan är täppt! Det är inte konstigt att jag längtar iväg.

Jag har ju ett bra tag varit sugen på att dra iväg från Sverige, det blir ju inte så mycket av med sådant efter att fått barn. Men tänk att få resa bort med barnen och Jeppson till något mysigt hotell med härlig strand nära, dricka isiga drickor och uppleva natur (då självklart utan regn, hala löv och 3-4 lager kläder). Vad sägs kanske om en paradisö i Karibien? (Jag menar där skiner solen nästan jämt och det är varmt året runt).

Ah, exakt så jävla glad (som papegojan på bilden alltså) blir jag när jag tänker på saken. Jag har suttit och klickat runt på Tobagoguiden.se och verkligen drömt mig bort här en stund på kontoret… Det finns barnvängliga stränder, vilket är det första jag tänker på nu för tiden när jag ska någonstans, ”finns det barnanpassade grejjer där?”, jadå & dessutom: Jag älskar fåglar, och vattenfall och i Tobago finns över 200 fågelarter OCH vattenfall inne i den tropiska regnskogen . Kan det bli bättre? I dont think so!?

Nå, för tillfället får jag nog fortsätta drömma mig bort ett litet tag till eftersom vår semesterbudget och -planering kickar in tidigast sommarn 2017. Vi vill kunna resa hela familjen med en god budget, så vi verkligen kan unna oss… Men hallå vet ni? Tick tack, snart är vi där gott folk! #beach2017 #längtar

(bildkälla: Pixabay.com)
One response to “Paradisön Tobago!

  1. Wow? Aldrig ens hört talats om Tabago innan, SÅ vackert!! Det ska snöa inatt, tror jag drar redan ikväll… I wish :((((((

Kommentera

