Det är så himla jobbigt…

Stackars barn aså, tar det aldrig slut för oss med vinter-sjukperioder på månader i längd. Förrförra året var det sex veckor i sträck med uvi, magsjukor och paljetter i näsan med mera, förra året några veckor med onda munblåsor, hosta och magsjukor. Nu är vi snart uppe i en månad denna vinter med uvi igen, öroninflammation, ögoninflammation, feber och hostan från helvetet. Stackars barn!!!!!!

Minilillan fick en febertopp här ikväll igen och natten till idag låg storlillan och kved av öronvärk och växtvärk (fy fan vilken kombo). Det enda som lugnade henne var om jag masserade hennes ben och sjöng ”små grodorna”, jag menar… vilsamt!?! Men vad gör en inte för sina barn ❤

I övrigt har jag haft en fantastisk dag. Jag är helt dränerad på energi just nu, så det är kanske konstigt mitt i sjukstugebestyren. Men alla har varit relativt glada, lugna… Jag låg och läste bokcirkelsboken medans ungarna och Jeppson sov lunchvila. Jag och småttingarna gick därefter ut en timme till parken där vi gungade, klättrade lite klätterställning och sådär. Sen gick vi hem och fikade, mös framför TVn, såg djungelboken innan minilillan då fick febertopp och blev kinkig och klängig. Lillsnorvan

Nåja. Jeppson misstänker att hon åkt på RS virus, och det låter onekligen som att det kan vara boven. ”Infektionen varar ofta längre än en vanlig förkylning, ibland upp till en månad.” 😦 Nu oroar jag mig bara för att antibiotikan kan förvärra RS virusets framfart? I dont know, nån som vet?

Kommentera

