Juste..!

Jag har glömt en sak! Ni som hängt med ett tag vet att:
1.  Jag har en förlossningsskada i mitt underliv som gör att jag inte kan ha tampong som mensskydd längre, bara läcker och hamnar på tvären.
2. Jag har haft som en miniföljetång här på bloggen där jag testat och recenserat ”alternativa” mensskydd, och hittade slutligen mina älskade natursvampstamponger som funkar..

MEN jag stötte på ett tips efter att jag provat menskopp och redan konstaterat att det ej funkar. Det var i samband med att jag mailade lite med verksamhetschefen för menskopp.se apropå en annan sak, så tipsade hon mig att kvinnor med framfall kan vara hjälpta av att vända menskoppen ut-och-in. Tydligen ska det på något sätt funka i vissa fall.. jag har själv inte provat det här, men… Jag borde ju faktiskt göra det, då jag både har menskopp och mens hemma 😉 och skriva på bloggen hur det funkade för mig, så kan eventuella andra sökande efter ett fungerande post-förlossnings-mensskydd få en liten recension på det tipset.

Det var allt för ikväll ❤

Kommentera

