Gräsynkling…

Ikväll jobbar Jeppson och jag och kidsen har varit själva här hemma. Nice tänkte jag, vi ska mysa, sen ska jag jobba med boken………. Myst har vi gjort, check på den! Nu sover dom så sött i sina små sängar med Babba och Kattis i famnarna ❤ Men alltså…

….jobba med boken??? Allt jag vill är att bädda ner mig i soffan med hembakta mördegschokladkakor och vin. Under en tjock filt och med youtube i nyllet….

Nu går inget av detta för att,
1. jag är själv med kidsen och då dricks inget jävla vin.
2. jag har ändå inget vin.
3. jag har inga kakor eller NÅGOT gott överhuvudtaget hemma (stod nyss o käka granola ur paketet i desperation)
4. jag behöver fixa med boken så att ligga och glo på youtube under filt får bli någon annan gång.

Juste, jag lovade ju att jag skulle blogga om Adis. Jag skriver en dikt.

Adam är en gullig vän
Ibland så blir han kär i Sven
Oftast slutar det i kaos
Sven drar med fru och barn till Laos
Då rider Adam iväg på sitt sto
Med horn i pannan och glitter på sin hov
Den bajsar glass och lite choklad
DÅ blir Adam så hjärtans glad

Så… En dikt ihopknådad på ca 1 minut, så håll till godo bara…

Kommentera

