Refusering

Jag skickade för 1 år sedan in texter till tidskriften 10tal. Fick påminna dom per Twitter om ett utlovat svar (jorå står så på deras hemsida, alla ska få svar) och idag fick jag iallaf min refusering och motivering.

”Dina texter är personliga och har en intressant energi, men passar inte riktigt in

Jag kan inte ta det som annat än komplimang! Blev genuint glad över den motiveringen. Att inte riktigt passa in är väl the story of my life och om jag lyckats förmedla det genom mina texter och dessutom tillsammans med en intressant energi, ja då är jag mer än nöjd.

Har ju dessutom startat eget förlag under året som gått och nu kan jag ge ut vad fan jag vill ändå 😀 Faktist så har ju FemiFiction Förlag just det här syftet:

ett litet DIY-förlag som drivs av kärleken till det skrivna ordet. Gärna det som faller utanför den berömda boxen och har feministiska undertoner. Målet och drömmen är att få ut en mängd böcker inom marginaliserade genrer som har liten chans att klara sig genom nålsögat hos större, mer etablerade förlag med tydligt vinstintresse.

Om jag någonsin ger ut ett diktverk ska jag mosa med de inskickade dikterna däri och använda refuseringen som en blurb. I simply love it!

Kommentera

