Träningsvärken…

Jag var hos en sjukgymnast igår, pga ont i ryggen, nacken, mellangärdet, svanken… Hon pekade direkt ut bäckenet som boven i dramat. Hon visade 2 små enkla övningar för att öva upp rätt bäckenposition igen, och förklarade att jag har en väldigt överdriven svank.

Hur en bör hålla svankenBildresultat för lumbar lordosis Hur jag håller svanken.

Ja, nej, det kan jag ju förstå. jag går ju ungefär som om jag fortfarande vore gravid i 8e månaden. Det har jag insett nu, efter 1 dygns kunskap om hur mitt bäcken egentligen bör vara tippat och LORD vilken träningsvärk jag har.

Från skulderbladen ner till insidan av låren, ner mot knäna har jag träningsvärk. Kring bäckenet, längs sidorna på sätet och i magen är jag så slut. Bara pga en liten övning, en liten tippning i bäcket och bara av att påminna mig själv då och då under dagen att inte svanka. Visst, det kommer (som sjukgymnasten sa) inte gå på några veckor, utan snarare månader… men jag är så taggad på förändring!!

STACKARS min kropp! Gått, stått och suttit helt fel så länge. 😦 ändå har jag varit hos 1 kiropraktor, 1 naprapat och vanliga vårdcentralen flera ggr + en dietist pga den här problematiken utan att någon har kunnat pricka rätt. NU tror jag äntligen att jag är rätt ute *hoppas*.

Kommentera

