Maaaaaamaa

Aså det är så jobbigt att vara ”favvoföräldern” ibland. Jag älskar det 90% av tiden, men ibland är det SÅ jobbigt att barnen vill att jag ska klä på, natta, leka, gosa, hålla, pyssla… BARA jag, inte Jeppson. MAMMA ÄR BÄST!!

Det som är jobbigt är när jag är så trött att jag nästan stupar och om Jeppson försöker ta över så vrålar barnen tills de nästan svimmar och då blir det lixom än mer jobbigt än att jag bara gör göromålet från första början.

Just nu har vi en sån situation. Jeppsons nattning… Storlillan får för sig att hon BARA VILL HA MAMMA. Just nu är det full cirkus inne i barnrummet. Hon tjuter, Jeppson försöker övertala, Minilillan blir orolig och kan inte sova hon heller så klart…. och jag… jag vill bara sitta i lugn och ro och dricka lite kaffe, äta några kex, slappna av men…

…barngråt och bråk i barnrummet får mig snarare att spinna igång på alla tusen procent. 😦 Så stressande situation för alla.

Näe.. fick gå in och natta storlillan… får se om den andra drar igång med tjut snart…. så får jag väl rycka in igen.. GOD NATT!

Edit: Joro, fick ta mig en rond 2 oxo… Nu! VILA!!

Kommentera

