Jag är på D.

Hej där…

Jag har ju varit konsekvent dålig på att orka saker detta året.. Började ju i januaris slut med en totalkollaps, skakiga armar, tungt huvud etc… var hemma 2 dar, och sedan köttade jag på igen. Jag menar, alla är väl trötta? Jag är väl bara sjåpig, tänkte jag… 4 års småbarnsliv kanske börjar gnaga ut sin rätt? Vissa dagar har jag varit så förvirrad att jag knappt vet vad, jag är trött konstant, ibland orkar jag inte ens lyfta armarna för att skriva på tangenterna. Jag har tillomed somnat på jobbet, sittandes vid datorn. WTF?

Jo… The Fuck är att jag har D-vitaminbrist.

Som jag skrev tidigare i veckan så var ju jag hos läkaren och tjatade till mig blodprover (hon ville ju bara hävda att allt är pga jag är tjock). Dagen efter ringde läkarn och ba ”du har Dvitaminbrist, vi måste sätta in en stor kur men…”. Men vad? Jo… jag har även förhöjda värden av kalk i kroppen = detta måste utredas först. Eventuellt är det bisköldkörteln som spökar… Så dagen efter vart det nya blodprover och på tisdag ska jag dit igen å få svar på dom.

Så mkt för att bara vara tjock och trött va? Eller passiv, som hon skrev på sitt jävla recept. Undrar om hon själv går 40 min / dag, går upp 5 om mornarna, jobbar heltid, har två små kids, driver ett förlag vid sidan om + försöker ha övrig vardag och socialt liv flytande… Som jag gör. Haha.. Tvek på den!

Aja what ever. Nu reds det ut och det känns skönt. Har tagit vanliga D-vitamintabletter (från apoteket) varje dag sedan hon ringde och suttit ute alla soldagar minst en halvtimme + ätit 1 portion makrill varje dag. Hell no D-vitaminbrist ska få stanna i min kropp! Mår faktiskt en smula piggare redan, kanske placebo?

Så! För att inte bli som mig dårå: Ut i solen (utan insmörjning) en halvtimme om dagen. Ät fisk. Ät ägg. Ät skogsplockad svamp. Ta tillskott.

Kommentera

