Ta tag i saker!

Jag skulle verkligen behöva ta tag i det här med mitt sparande. Inte så att jag inte sparar, för det gör jag, men hur ska jag förvara min lilla madrasspeng? Jag har tittat runt på olika alternativ, konton och banker ett tag men inte vågat eller orkat fixa det hela vägen. Jag var inne på Sparräntor.com  nyss och klickade runt lite och såg att Avanza bank låg högt i rankning på vettiga banker och där har jag ju faktiskt lite fonder och aktier redan, (haha mycket sparsamt dock, tror min avkastning förra deklarationen var 10 kr, detta år inget. Så går det när en väljer efter skojiga namn och inte efter börstrender etc). Nåväl! Jag tror faktiskt att jag till och med startat ett sparkonto där någon gång men aldrig vågade sätta över mina sparpengar från min ordinarie bank. Haha, lagom feg eller?

Hmm… Men allvarligt nu! Är det någon som har mer koll på sådant här? Hur har ni gjort med era sparpengar? Jag behöver nog lite råd om hur jag ska göra egentligen.

Jag har inga problem med att låsa stora delar av mina besparingar för en stabil ränta och stabilt sparande, men jag är lixom för feg för att bara byta från det jag har till något helt nytt även om det på pappret (hehe skärmen då) ser ut som ett mycket bättre alternativ. Men jag vill ju inte att inflationen ska gnaga upp alla mina sparpengar heller, så en viss stress känner jag allt för att fixa detta ganska snart.

Varför ska det här med privatekonomi vara så krångligt och fullt av val? Jag vill bara tjäna pengar genom att jobba och spara, inte hålla på att placera och göra klipp och chansa och ständigt läsa på och följa marknaden… Jag kanske bara ska köra en Joakim von Anka och bygga en binge istället?

reklaminlagg

Kommentera

