Getingar de luxe!

Vår balkong kryllar av getingar. Stora. Feta. Bastanta. Getingar. Noterat det sedan solen börjat värma på och fått in 2 stora flebbingar när balkongdörrn stått öppen.

Idag slängde jag ut en tvättkorg med gammalt bråte som stod där sedan i fjol + en kasse med trasiga planteringskrukor mm (och har ännu mer att rensa ut, krukor med torkade växter, kockor av jord och liknande skit.). Nu funtar jag på om det var ett getingbo i den där korgen ändå, för har sett flera getingar förvirrat ströva omkring på balkongen nu… Men!! Dock misstänker jag att det är någon av grannarna som har ett getingbo på sin balkong, tänker nog sätta upp en lapp om det i hissen.

Tick… tack… tick… tack…       bzzbzz

Så!!! Nu har jag satt upp en liten lapp.. Mkt ståtlig, inkl. illustration och allt! Haha…

Nåja, iallaf.. Jag misstänker då som sagt att det är grannarna som har ett getingbo på balkongen, eftersom jag ruskade den här tvättkorgen både 1 och 2 gånger innan jag vågade mig på att bära iväg den, och det var tvärtyst i den. Med tanke på den getingtrafik som råder på min balkong så är det ett relativt stort bo vi snackar om. Ser minst en geting per fem minuter lixom.

Jag hade ett bo på balkongen förra året, i en hoprullad bastmatta. Då blev det ett ton radar och sen hejdå på den mattan, jäkligt kvickt. Usch och nej tack. Palla getingbon.

 

Kommentera

